semestern..

Jag sparkar igång med ett bild regn och en rapport om hur vi har haft det på semestern. Många av er har redan hunnit sett bilderna på Facebook men jag bränner av ett gäng här inne på bloggen också, så det får bli lite kaka på kaka... Resan startade inte på det bästa sättet. Redan på Arlanda börjande strulet. Det var tre bleka och trötta familjemedlemmar som skulle checka in bagaget, vips så klantade personalen vid inlämningen av väskorna sig och Martins resväska for ner på bandet utan bagage tag. Detta resulterade i magkip för våran del och en rad samtal för tjejen bakom disken. Tillslut fick hittade dem Martins väska nere i bagageutrymmet och den han få en tag, kom med planet. Men själva fick vi därefter springa för att hinna med!!!

Självklart började det även pipa om mig och Ella i passkontrollen så skor och annat fick åka av (visade sig att det var min tung piercing som var orsaken.) Men vi han med planet tillslut och vi satt näst längst bak så jag kan säga att vi fick möta en hel del sura blickar av med resenärerna..Flygresan gick toppen och Ella var så snäll och söt, tills vi mellanlandade i Göteborg och blev stilla stående där i en timme tack vare vädret. (Är det sj så är det planet..) Sen var det full rulle på prinsessan.. Men efter fem timmar somnade hon på bussen mot hotellet som var en timme lång. Efter 12 timmar på vift avslutade vi första kvällen med en god middag och Ella fick frossa i glass vilket avslutade dagen i stort randigt leende.

Dagen efter möttes vi av en klarblå himmel och semestern började med en tur till stranden och Ella var mer en överlycklig. Den första veckan tog vi det lugnt, badade och busade på dagarna, en hel del solande och låt gott på kvällen med många långa promenader där emellan. Hotellet låg uppe på höjden av bergsväggen och vägarna är enormt branta ner till stranden så vi har gått, gått och gått, men det va det värt för vi fick träning på köpet. Under denna resa har även Ella lärt sig att simma med sina armpuffar. Jag trode att hon var för liten för att lära sig men inte då. Hon var som en delfin i vattnet..

Martin fick dock inte nog av alla promenader så på kvällarna lyfte han resväskor och hängde i dörrkarmarna för att hålla kroppen i trim (det är semester för han), medans han tränade på kvällarna satt jag och Ella ofta och lekte med kameran för att ta lite roliga bilder till hennes fotobok. Arga leken börjar nu körde vi flitigt och gud va vi skrattade!! Ella har börjat härma mig och mina miner så vi hade bra kul på kvällarna och satt där på balkongen som två skrattande papegojor!!

Under den andra veckan kom Martins föräldrar ner till hotellet och spenderade en vecka med oss. Vi besökte då blandannat zoot och Ella som älskar papegojor vart lyrisk när hon fick mata dem med solrosfrön. Hon bröt dock nästan ihop när hon fick syn på flamingorna då hon trodde att dem bara hade ett ben. Men krokodiltårarna tröstades med glass och hon lugnade sig när fåglarna sträckte ut deras andra ben. Det var som att dem hörde hennes önskan om att få se att vi talade sanning..

Att äta långa familjen middagar kan man glömma i familjen Waldenmaier-svensson då Ellabus är sjukligt trotsig just nu och allt är nej eller så skrek hon jag sitter fast över hela restaurangen. Att vinna alla trotsiga matcher kunde vi glömma (för hon envis som sin mor), vi släppte en hel del på våra regler under semestern för att kunna ha en tjafs fri semester mellan mig och Martin också.. Inte ville Ella äta heller utan hon levde på brokolli, sötsaker och svarta oliver i två veckor men man får vara glad för det lilla hon åt. Inte fan man henne sittandes i en stol vid middagen heller utan hon befann sig (i kojan) under bordet 90% av middagstiden, resterande 5% då hon inte åt satt hon och lekte arga leken med dem andra hotell gästerna. (Dock var dem inte medvetna om att hon lekte.)

Men semester är ändå semester och efter två veckor med 2-års trotts är ändå batterierna laddade. Martin är överlycklig över att ha sin kaffebryggare i sin ägo igen, då hotell kaffet inte var en hitt. Sen har det hänt nåt magiskt med lillfröken.. Ella har varit världens snällaste och gulligaste tjej efter att vi kom hem igen, hon har även sovit hela nätterna och varit jätte kramig och go på dagarna!! Det gillas verkligen av mig som är hemma på dagarna med skruttan. Själv är jag så glad över att få sova i min egen säng igen och kunna ringa obegränsat från mobilen igen... Man är bra roligt och bekväm i hemmets vrå!! För det är så sant som det sägs: Borta bra men hemma bäst!!! Eller vad säger du???